Googlen lohkoketju

Google suunnittelee omaa lohkoketjua

Googlen lohkoketju

Edellisessä artikkelissa Bitcoin ja muut kryptovaluutat sijoituskohteena heräteltiin keskustelua kryptovaluuttojen sopivuudesta sijoituskohteeksi sekä pohdittiin niiden tulevaa hinnan kehitystä ja hinnan kehitykseen vaikuttavia tekijöitä. Kryptovaluuttojen hintoja vakauttavana tekijänä mainittiin isojen yritysten mukaan lähteminen lohkoketjuteknologian hyödyntämiseen ja sitä mukaan markkinoiden luottamuksen kasvaminen sekä maailman markkinoiden avautuminen. Tähän aiheeseen liittyen CCN:ssä julkaistussa artikkelissa käsitellään mielenkiintoista aihetta. Luotettavien lähteiden mukaan Google on kehittämässä omaa lohkoketjuaan, jonka kautta se voi tarjota pilvi- ja tapahtumapalveluita. Googlen lohkoketju on varmasti toivottu ison yrityksen mukaantulo, jollaisia kaivataan lohkoketjuteknologian pariin kasvattamaan luottamusta ja avaamaan maailmanlaajuisia markkinoita.

Google on sijoittanut lohkoketjuteknologiaan erikoistuneisiin startup-yrityksiin ja se sijoittui toiseksi CBI Insightsin listatessa aktiivisimpien lohkoketjuihin sijoittaneita yrityksiä. Yhtiö ei kuitenkaan paljasta tarkemmin tietoja uudesta konseptistaan. Googlen tiedottaja kertoi seuraavasti: ”Kuten monien uusin teknologioiden kohdalla, meillä on yksilöitä eri ryhmissä tutkimassa mahdollisia lohkoketjujen käyttömahdollisuuksia, mutta on vielä liian aikaista spekuloida mahdollisia käyttötapoja tai suunnitelmia.” Googlen lähellä olevat henkilöt kertovat, että Google etsii uusia tapoja hyödyntää lohkoketjua verkossa.

Google-pilvipalvelut tarjoavat erilaisia ​​tuotteita sekä laskentaan, tallennukseen, verkostoitumiseen että muihin eri työkaluihin. Alphabet Inc. -yksikkö kehittää omaa hajautettua digitaalista kirjanpitoaan. Keskitetty tietokoneverkko nähdään uhkana käyttäjilleen ja hajautetun teknologian avulla on tarkoituksena vahvistaa entisestään Googlen turvallista infrastruktuuria. Tarkoituksena on siis kehittää tietoturvallisuutta parempaan suuntaan lohkoketjuteknologian avulla.

Brave on ethereum lohkoketjuun rakennettu web-selain, joka yhdistää mainostajat, julkaisijat ja lukijat käyttämällä Basic Attention toukeneita. Jos Google aikoo parantaa käyttäjien selailukokemusta, on epäselvää, miten se ratkaisee uudelleenkohdistamisen ongelman. Uudelleenkohdistaminen on syy siihen, että käyttäjä näkee mainoksia, jotka muistuttavat hänen tekemiään ostoksia tai verkkosivustoja, joilla hän on juuri käynyt. Sisäänrakennetun mainosten estotoiminto ei ole ratkaissut tuota mainittua ongelmaa.

Google on kieltänyt lohkoketjuihin liittyvät mainokset, perustellen sen sillä, että niitä on käytetty haitallisiin toimintoihin. ”Olemme nähneet niiden aiheuttavan tarpeeksi haittaa tai mahdollisia haittoja kuluttajille. Kyseessä on alue, jota haluamme lähestyä äärimmäisen varovasti”, totesi Googlen kestävän mainonnan johtaja Scott Spencer.

 

Pääset lukemaan alkuperäisen artikkelin tästä.

 

Kuva lainattu alkuperäisestä artikkelista.